Wednesday, August 3, 2011

Murtad : Group Murtad Di Malaysia

Mula-mula meh baca kita berdoa supaya kita dijauhkan dari kesesatan. Sebab itu kalau kita nak berdoa, kita kena doakan diri sendiri, lepas diri sendiri barulah doakan orang lain, sebab takut kisah Azazil (Iblis) ulang kembali, Iblis mendoakan malaikat lain hingga terlupa untuk doakan diri sendiri. Berbalik pada kisah Group Murtad di Malaysia. Jom baca ni  


Tapi rasanya tak ramai pun yang betul - betul muslim sebab sorang dua je yang sound familiar with islam dan amalannya.Yang kagumnya (kagum kat diri sendiri), apa yang saya sangka jadi kenyataan, ingat lagi pada makcik hajjah sitt al-wuzara? Rasanya dia guna ID Макчик Хаджах Ситт Алвузара  kat Facebook, kan? saya jumpa Макчик Хаджах Ситт Алвузара  ni kat group ni. Pada yang dah lupa, makcik hajjah sitt al-wuzara ni pernah kecoh sebab blog meraban menghina islam nya sikit masa dulu. 

Ini lagi satu page yang tak faham kenapa wujud di mukabumi ni;


Kenapa? Kenapa? Tak faham!!! 


Mungkin sebab saya muslim, sebab tu saya sangat sensitif dengan isu ni. Mungkin penganut Christian pun akan sensitif kalau isu yang sama dibangkitkan, mungkin juga perkara yang sama untuk penganut Buddha atau Hindu atau mungkin Yahudi.

Tapi, seorang-dua yang sibuk kononnya mencari agama sebenar (walaupun sebenar mencari sinar dalam terang), sebenarnya 100 lagi yang lahir dan beriman dengan kewujudan Allah. Bukti? Buktinya berapa banyak sekolah-sekolah pondok yang lahir? Kalau dulu, sekolah pondok hanya popular di Kelantan dan Terangganu, tapi sekarang setiap pelosok negeri dan ada. Itu bukti betapa masyarakat sekarang dah mula sedar tentang agama sebenar ini.

Wallahualam.

No comments: