Monday, October 3, 2011

Jom Sihat : Kurus Tak Best

Balik kerja jumaat lepas saya ke Amcorp Mall dengan Zahidah, 


Jalan-jalan cari makan..
**Sila ikut tone yang betul


Ye lah, gaji banyak sangat...tak tahu nak buat apa! 
Hah, sangat bongkak ayat tersebut. 
Banyak je benda nak buat tapi sebab banyak sangat benda nak difikirkan dengan budget yang ciput, mari kita lupakan segalanya dan bergembira.

Makanya kami makan di Kenny Rogers, nyum nyum.. Nak tau tak, kat dunia ni ada 3 perlakuan paling indah didunia.
Ya, ada 3! 
first makan, 
second makan 
..dan yang terakhir sekali adalah makan.
Suka!

Hah,ini dia yang kita cari! 
Kalau tak indah lagi tak tahulah. 
Submarine muffin ni cam nikmat dunia. 
Hah,cam ayat gempak je,kan.. 
Tapi cuba tengok..indah, kan..kan..kan.. 
(angguk kepala sekarang!!!)

Before balik, Zahidah tiba tiba nak tengok purse, saya pun menikmati pemandangan dan saya ketemu ini.


 Hah, itu dia..konon nak kurus sungguh-sungguh lah nih..
Tak payahlah nak tunjuk pic ni, kan..
What to do, saya tak mampu nak terangkan dengan kata-kata.. tapi saya beli yang part perut tuh jer,tapi cam lain sikit, tapi takkan la saya nak jadi model dan tayang part ni, kan..harganya baru RM59...

Makanya hari ni baru saya try, hasilnya,sangat tak sempurna hariku, sesak perut ni (ni pun duduk dengan gaya menjaga postur badan), nak makan pun tak boleh. 


Pagi tadi beli nasi lemak, lauk daging masak kicap juga udang goreng kunyit, pulak tu..
Hah, indah nasi lemak RM3.50 saya, apa class makan nasi lemak RM0.50,kan.. (Wink, otak saya tukar color biru!)

Masuk pantry penuh, jadi saya dan kawan-kawan kena la makan kat sofa (bilik tu konon-konon cam bilik menonton la gamaknya, siap TV bagai, tapi tak boleh on pun). 
Persoalan yang masih belum terungkai, apa kejadah makan kat sofa bersama benda alah kat perut nih, mesti la senak!

Pukul 4 tadi saya ke surau, solat jam 4? (jangan lakukan aksi ini dikediaman anda!) masa sarung telekung lagi saya dah fikir, macam mana nak rukuk? sujud? Tapi tak kan nak tanggal girdle..kantoi lah kalau orang tahu, kan..takpe, teruskan..

Errkkk..

Surelah senak! Rukuk senak, sujud apatah lagi..Tahiyatt akhir?! Memang mencabarlah.. Hurm, ini ke perasaan orang kurus waktu solat? 


So, takde lah best sangat jadi kurus! 
(Tangan kat dada, mata jeling ke udara)


No comments: