Monday, October 17, 2011

Jom Kahwin : Kad Kahwin

Tidur..
Iya, itulah aktiviti saya pada jam 12noon, 
saya akan berusaha menghabiskan masa rehat dengan tidur disurau!

Tapi takde lah buas macam ni!

Tapi hari ni waktu saya terganggu oleh panggilan En.Tunang, 
Dia tanya pasal kad kahwin, 
Confirm ke nak color tu?
Nak tullis apa?
Majlis sampai pukul berapa?
Yang tulis nama siapa yang menjemput?
Contact person siapa?
Arrghh!!

Penat jawab semua soalan dengan tenang dan sopan, 
saya ambil mood untuk tidur semula
Telefon berbunyi ring,..ring..ring..
Ku angkat ku tanya siapa?
"Nak pilih ayat apa ni?"
~Sigh~
Sambil ambil mood sopan saya jawab
"Pilihlah doa-doa yang best" 
En.Tunang baca;

“Sebahagian daripada tanda-tanda allah, dicipta-Nya
jodoh-jodoh untuk kamu dari jenis kamu sendiri .."

"Cuba cari yang ada pasal Adam dgn Hawa, Rasulullah dgn Khadijah.." 
Rujuk pada 1 doa yang biasa ada kat kad kahwin yang saya minat
"Dengarlah sampai habis!"
En.Tunang nak baca jugak sampai habis.
Sudahnya saya kena dengar dia membaca dan doa yang saya berkenan tu adalah doa yang ke 4 dalam senarai bacaan tersebut.

Ya Allah Ya Tuhan Kami,
Satukanlah hati kedua mempelai ini
seperti engkau satukan Nabi Adam dan Hawa,
dan seperti engkau satukan Nabi Yusof dan Zulaika,
dan seperti engkausatukan
Nabi Muhammad S.A.W. dan Saidatina Khadijah


Sudahnya saya tak tidur sebab En.Tunang tel semula minta map ke rumah.
~Sigh~





No comments: