Monday, October 17, 2011

Jom Manjakan Diri II

Jangan Baca Post Ini!!!

Sebelum awak baca post ini kena tekan nuffnag dan selepas baca pun kena tekan nuffnag ..pasal post ni rentetan dari post Jom Manjakan Diri

^(-_*)^

Post ni kira rentetan dari post hari tu lah, lepas balik dan mandi dengan lulur tu saya rasa cam rugi pula tak beli , jadi saya minta adik, Linda belikan pasal dia lalu Subang Carrefour waktu nak pergi kerja.

Balik dari kerja, Linda ketuk pintu bilik saya sambil ketawa dan hulur bekas garam,

"Kakak tu kata Oh, kawan saya ada kata ada sorang kakak ni suruh simpan pasal dia takde duit, nanti dia minta adik dia datang beli"


Apakah? Kalau pun nak pretend kenal customer tak payah lah reka cerita melampau gitu,kan..RM10 jer garam kasar tu!

Dan, tak pasal-pasal Linda kena marah pasal beli juga garam kasar tuh, mana boleh, kan..runtuhkan populariti i,kan..
Apa kata peminat-peminat i nanti? 
Apa i nak jawab pasa press kalau cerita ini tersebar? 
Cittt.. tapi marah-marah pun saya pakai juga.. 

Alhamdulillah, seperti nak ditulis dikertas, saya mulakan dengan Al-Fatihah, selawat dan berdoa hajat saya, disebabkan waktu tu saya stress, saya berdoa supaya tenang.dan campurkan 2sudu dalam air mandian terakhir dan alhamdulillah, lepas bangun pagi esok saya lega lah sikit..


Dari  Abdullah Bin Umar;


" Sesungguhnya ALLAH menurunkan empat perkara berkat ( mempunyai kebaikan ) dari langit ( menerusi hujan ) ke bumi iaitu beis, api ,air dan garam"
Hadis Riwayat Al-Baghawiy dalam tafsirnya .


Dari Anas Bin Malik, nabi bersabda " Penghulu segala lauk pauk kamu ialah garam .
Hadis riwayat Ibnu Majah


" Tiadalah akan baik makanan itu melainkan dengan garam "
Hadis riwayat Al - Bazzar

2 comments:

fatihahct said...

thanks ada sbb bwkkan garam tuk sy...tharu sgt...pahni xmanis la sy, masinla plak.

Jari Pun Berkata said...

yakin pada keupayaan diri wak, org yg smulajadi manis ngakk perlukan sumber luar!