Thursday, December 15, 2011

Adhwa Oh Adhwa ..

Grrr.. <mood tak berapa redha>
Sejak akhir-akhir ni memang Adhwa liat sangat nak balik rumah dia.
Sebabnya Adhwa tengah addicted main games kat uptoten 
Kata Adhwa "Mak Lang pandai" <Bangga!>




Baru je lalok nak tidur, Adhwa panggil suruh ajar dia main games, 
Baru nak tidur dia panggil lagi minta nenen, dah nak pukul 1 kot, masa duk gerodek-gerodek milo dia kat dapur
"Mak Lang buat lah maggie"




Apakah?
"Adhwa minum nenen je lah, kan dah malam, nanti gemuk" Cubaan memujuk
"Alah, Mak Lang buatlah maggie, taknak pedas, Mak Lang letak telur, nak udang banyak-banyak"
Sudahnya, tangan saya luka sebab kopek udang beku sebab nak cepat.

1.55AM
Iye, saya ingat sangat waktu tu, baru lepas teman Adhwa makan, saya tidur dan suruh dia tengok Ultraman Tiga kat youtube jer. 
Dah tak mampu nak layan dia main games dah.

Tak tahu jam berapa, Adhwa kejut ..
"Mak Lang, maklang tutup la komputer" Saya dah mereng-mereng dah bangun tutup laptop
"Mak Lang buka lah TV, Adhwa nak tengok cartoon"
Arrghh!!

Saya letak toto kecil, letak bantal..buka TV, bagi remote kat dia.

Baru baring kejap..
"Mak Lang, Adhwa nak selimut"
Arrrghh!!!

Bangun pagi tadi Adhwa takde kat sebelah.

"Dia kata hang marah dia" Kata abah
"Mana ada Ida marah" Saya pertahankan diri saya
"Dak eih, dia duk terlentang kat depan nun, abah dukung lah dia masuk dalam dengan TV dok pasangnya" Ceritanya.. 

Adhwa.. Adhwa..

No comments: