Tuesday, November 29, 2011

Jom Share : Curang

Situasi ;

Watak ;
1. Perempuan A sebagai Minah
2. Perempuan B sebagai Ani

Lokasi;
Ka Fei Chong

Ini pertemuan pertama mereka, berkenalan sebab Ani selalu online guna FB suaminya, 
Perbualan dari topik-topik ringan hingga tersasar kepada masalah kisah peribadi.

Minah bercerita tentang kisah cintanya, tentang kekasihnya yang curang dengan kawan sekolahnya dan Ani asyik melafaz syukur tentang suaminya yang jujur ikhlas sejak mula berkawan 16 tahun lepas hingga kini.

Ani beri tips rumahtangga, kataya "Sejak dari bercinta ni kita kena latih diri untuk sentiasa curiga, saya dari dulu lagi dah ajak diri, selongkar hp dia, tanya semua soalan, tabah-tambah lagi bila jawapan dia mencurigakan"

"Sampai sekarang, setiap jam 2pagi saya mesti bangun check hp dia"

Minah ketawa "Setiap malam?"

"A'ah wak, ramai tak percaya, tapi sekarang ni, tepat jam 2 pagi saya akan terjaga untuk check hp dia"

Perbualan berakhir jam 8:31 malam,

Confident tulis jam 8:31 malam! Reka la mesti..
Saja nak buat ayat konon-konon serius,
Nak tau siapa Minah? 
Meh nak sambung..

Thanks Google
Minah adalah teman tapi mesra suami Ani, Azim.
Minah adalah perempuan yang Azim telefon jam 12 tengah malam dan diorang duk bersembang hingga jam 4pagi dan jam 12tengah hari nya dia akan bernikah dengan Ani.
Minah adalah perempuan yang tanya Azim "Kalau awak kenal Ani dan saya dalam masa yang sama, awak pilih siapa?"
Minah adalah perempuan yang Azim bagitau "Kalau saya kenal Ani dan awak pada masa yang sama, saya pilih awak!"

Minah adalah "Abg tengah meeting!" lalu letak tel dan mereka ketawa sama-sama,
Minah adalah "Buat apa nak telefon dia kalau saya ingat awak?"
Minah adalah perempuan yang tinggalkanAzim sebab tak nak rosakkan kebahagiaan awak.

Hurm, bayangkan..
Check hp hari-hari pun tak boleh ubah apa-apa.
Kalau nak curang tu, curang juga!
Percaya pada kawan?
Kalau nak curang, tetap akan curang!
Kesimpulannya, mereka semua tak harus dipercayai!


No comments: