Monday, November 14, 2011

Jom Fikir : Hanya Saya

Saya?
Iye saya..
Itu yang saya fikir 
Saya hidup dengan diri saya sendiri.
Hanya saya..

Bila saya buang segala-gala..
Bila saya pergi menjauh,

Bila saya berhenti waktu mereka menapak,
Bila saya diam waktu mereka ketawa,
Bila saya tunduk waktu mereka mendongak.

Dan saya sedar dengan yakin,
Saya cuma ada saya.

Apa ada dengan "Awak ok?"
Apa ada dengan "Kesian awak"
Apa ada dengan tepukan tanda semangat itu?

Ada sesiapa sudi ambil sakit ini?
Ada sesiapa mampu beri bahagia itu?

Dan saya yakin, 
Saya cuma ada saya.
Hanya saya milik saya didunia ini.

.. Dan Allah
Cukuplah Allah bagiku; Tidak ada Tuhan selain Dia.Hanya kepadaNya aku bertawakal, dan Dialah yang memiliki A'rsy(singgahsana) yang agung. 
- (At-Taubah 9:129)
TQ google :)

No comments: