Friday, November 4, 2011

Jom Kawan : Kawan Yang Mengambil Berat

Sambungan dari entry sebelum ini

Saya ke workstation hero terhebat dalam drama ni, duduk sebelah dia, sembang sembang.. sengaja je nak tunggu kawan kami ni sampai, 

Tak sampai 2minit dia datang dengan lenggang lenggoknya..

Dia pandang je saya duduk dengan Mr. Muscle (walaupun takde muscle pun), saya tarik kerusi Mr.Muscle rapat dengan kerusi saya.


Walaupun sembang pasal hadis yang dia pernah dengar, tapi suara saja saja perlahankan, supaya dengar macam berbisik. Bila suara cam berbisik sure la Mr.Muscle pun cakap perlahan dan tadah telinga nak dengar suara saya yang macam cakap dalam kelambu. 


Other colleagues yang duduk kiri-kanan sure heran kot.. apahal miang sangat saya ni, kn.. Biarkan!! Alang-alang nak kutuk, biar kutuk puas-puas, berbaloi juga, kan..

Kawan saya berdiri, jeling -jeling..

Nape sayang, awak nak tengok saya dan Mr.Muscle sedang bermanja manja ke? 

Dia kemudian ,..

Got u!

berdiri lagi konon buang habuk kat meja dan...

Lagi..

Dia berdiri lagi, konon-konon kemas-kemas meja.

Sengaja ya?!

Tiba-tiba saya dengar suaranya,

"Adila!" dan diam..

Kenapa? Awak bagi sign kat Adila tentang kami ya?

Adila bangun datang kearah kami.. 


Hah, kan dah kata awak yang bagi sign, kan..

"Patutlah hilang, kat sini rupanya!" Sapa Adila

Sah, awak yang bagitau!

Sayang, awak sangat mengambil berat, kan..



1 comment:

Anonymous said...

siapakahhh?? jeng jeng jenggg