Tuesday, September 27, 2011

Jom Kahwin : En.Tunang Dan Air Panas

Saja nak share.. Walaupun entry ni agaklah tak berapa sopan untuk wujud didalam alam maya ini..tapi nak wujudkan jugak!

Pagi ahad, Aida mesej bagitau nak datang, sebenarnya En.Tunang dah bagitau nak datang petang yang sama. Tapi saya saja tak bagitau Aida, takpe je kalau dua-dua ada kat rumah. Itu yang saya fikir..

Aida sampai dulu, saya nak ajak makan, tapi waktu tu ada Masak Lemak Ikan Tongkol je, itu pun masam..terlebih asam keping rasanya.. Jadi, saya masak sambal udang.. Mula-mula plan nak makan dengan Aida, tapi tengah tengah masak En.Tunang dah sampai. Jadi makanlah bertiga, sebab abah tidur waktu tu.

Baru lepas makan, En.Tunang minta bancuh air panas, duk kejap abah nak pergi open house raya kat Bukit Kerinchi, lepas abah pergi, En.Tunang tumpang tidur bilik abah dan saya sambung buat bunga reben dengan Aida.

Tengah buat bunga reben, saya sedar dah petang, saya ajak Aida pergi jumpa Pak Jak, dia pak andam kat area rumah kami..Saya hantar baju nikah!

Balik tu kami pergi cari makanan kesihatan. Chicken froozen dan coca-cola. Nyum..Nyum.. Kejap tu En.Tunang cari, suruh balik solat maghrib..Huhu, teringat arwah mak..tu antara kerja arwah mak kalau kitorg still tak balik waktu senja.

Masuk je rumah, dah dengar sayup-sayup En.Tunang dok berzikir. Damai je.. 

Kami terus ke dapur dan.. masak, juga minum coca-cola serta..mengumpat! Suka sangat!!! Siap masak, kami hidang makanan kesihatan tu.

Waktu masak Hafiz datang, Hafiz ni anak jiran yang arwah mak pernah pengasuh , takde la lama sangat arwah mak jaga dia, sampai umur dia 2-3 tahun rasanya, lepas Wan dia pencen, Wan dia yang jaga tapi Hafiz still datang rumah kalau Wan dia keluar ke, ayah dia ada hal ke..Lagipun, rasanya dia suka datang rumah kami sebab nak main angry bird, ayah dia pun tak kasi dia pergi Cyberface jadi rumah kami ni lah alternatifnya.

Lepas makan, saya ke dapur , apa lagi kalau bukan..
cuci-cuci-cuci..
cuci-cuci-cuci..
cuci-cuci-cuci..
Hah, kat dapur pun sempat iron baju lagi..

En.Tunang lagak seorang tuan rumah melaung dari hall
"Ayang,buat air panas"
Apakah?!
Aida senyum - senyum tapi saya tak pasti maksud senyum dia, yang pasti saya dah tahu, En Tunang rasanya akan minum air panas lepas makan!

Lepas hantar air milo panas (sebab kami takde kopi), En.Tunang suruh masak nasi. Arrrgghh!!! Tapi disebabkan lauk takde, dia minta tukar kepada maggie je.Mulanya saya ingat maggie tuang air panas je, rupanya nak masak juga, taruk telur dan ikan tongkol tapi its better than kena masak lauk,kan.. Tapi nak Arrrghhh!!! juga! Yang lagi Arrrghhh!!! lepas bagi maggie dia minta air. Sure lah saya bagi air kosong,kan..

Kesimpulan yang saya dapat, saya sangat penat! Baru 1 hari tu,.. Betul ke keputusan saya nak spend seluruh hidup saya buat Mohd Riduan Che Saad ni?