Monday, September 5, 2011

Jakim Kata Starbuck Halal !!!

Hip Hip Horey ~

Saya tengok iklan Java Chip kat Starbuck Amcorp Mall bulan puasa hari tu, lepas suarakan keingin yang tak berbelah bahagi pada Cik Chika, dia kata jakim dah keluar fatwa Starbuck haram..

Tidak!!!

Raya hari tu, saya sembang dengan kakngah, kakngah kata Jakim dah keluar kenyataan kata Starbuck halal.

Pulak dah..



Tadi, saya sembang dengan Cik Chika, dia kata fatwa haram tu baru je dia dengar bulan puasa lepas..

Hah?

Saya pun dengan penuh semangat selongkar Jakim, manalah tau kalau halal,kan..dan saya ketemu ini 

Menurut Jakim, Restoran Starbuck Coffee telah mendapat Sijil Pengesahan Halal dari JAKIM bermula dari 1 Ogos 2009 dan akan tamat pada 31 Julai 2012. JAKIM juga  menasihatkan pengguna yang ingin ke restoran Starbuck Coffee maka perlu melihat Sijil dan logo halal yang dipamerkan di restoran tersebut atau merujuk www.halal.gov.my untuk pengesahan.

Nyumi..nyumi..




No comments: