Friday, September 2, 2011

Bendera Merah

Saya cuba..dan cuba ..dan cuba fikir untuk tidak bersedih. tapi what to do, saya cuma manusia kerdil yang berhati rapuh , walaupun saya tau ini semua gara- gara bendera nippon tersebut! 

Kenapa sushi? Sebab maksud saya bukan bendera jepun! 

Tapi itu bukan alasan untuk saya tak sedih bila ;-

- Abah bawa balik bini baru dia untuk beraya dirumah
- Saya find out En.Tunang berbalas-balas mesej dengan perempuan di FB dia.

Saya dah ketemu akan memujuk hati yang positif tapi tiada semangat positif yang kunjung tiba lagi. 

Ambil mood ..
Ambil mood ..
Ambil mood ..

Derls, i bukan cemburu sebab korang duk bermesej lah, even kamu tiba tiba sangat caring ambil tau dia yang penat bekerja tu pun saya tak kisah dan saya pasti Aiman pun tak kisah. Yang saya marah, sibuk sangat suruh saya removed semua kawan laki kat facebook tapi dalam masa yang sama ...

Aduh, sangat menyakitkan hati!

Cukuplah, cukup salahkan datang bulan sebagai alasan. Sikit-sikit sebab datang bulan, perempuan marah sebab datang bulan, kalau lelaki marah sebab tanggungjawab ..  

Annoyed !!!
(Baca dalam nada menjerit)

Waktu datang bulan, perempuan cuma jadi sensitif sebab hormon estrogen dirembiskan dan bukan semua perempuan akan mengamuk, ada je yang menangis,.sakit pinggang, nak muntah,sakit peha,sakit kat bawah tu, sakit dada, ada yang combinate antara 2 atau 3 simpton diatas, ada yang takde apa-apa langsung, lain orang lain la caranya..

Lepas ni, pada perempuan perempuan kalau datang bulan, jangan nak percaya yang awak tak boleh marah, mengamuk, menangis sebab kita sedang datang bulan, kita cuma sensitif tapi bukan hilang kewarasab. Kita tak gila nak marah orang tak tentu fasal!

Pada lelaki-lelaki, berhenti nak salahkan haid untuk masalah yang korang create.


Emosi la pulak!!!


No comments: