Thursday, July 28, 2011

Jom Kahwin : Abah dok kira duit

Abah update duit kutu tadi, saya bagitau, bulan ni dan bulan depan dapat kutu yang saya main dengan makcik-makcik kat kawasan rumah. Abah tanya tentang duit kutu yang saya main dengan kawan office, saya bagitau InsyaAllah dapat bulan depan juga. Sambil sambil duk kira abah baru sedar duit tak cukup, abah minta RM2500 bulan depan. Alalala latok, RM2500 ke RM250? Mestilah tak mampu..kemudian abah ketawa. Ohh, lawak rupanya. Tahniah, memang abah berjaya buat lawak yang kelakar. Seketika, saya teringat En.Tunang, majuk lagi lah tu, dah 3hari dah hilang.

Sebenarnya, balik tadi, sementara duk tunggu komuter (Ya, saya ngakk punya mobil juga lesen memandu) saya selongkar beg, jumpa tasbih. Hurm, tasbih yang En.Tunang bagi..


Rindu? Hurm, buat masa ni belum lagi..Tapi saya pasti, kalau dia telefon/jumpa utk kali pertama lepas rajuknya habis, mesti En.Tunang tel wujudkan sessi meluah perasaan dan ceramah tentang adab seorang wanita. Dalam ceramahnya pasti wujud tentang wanita yang patut tunjukkan padangan bila ada lelaki yang bukan mahramnya, pastu mesti akan ada ayat syaitan ada pada setiap pandangan lelai terhadap wanita. Saya pasti! Nak betting? RM50 pun saya sanggup! RM500?? sanggup jugak! Tak, saya bukan nak agungkan En.Tunang, jangan salah sangka! jangan salah faham jugak..saya nak cerita betapa dia suka ulang kisah kisah yang sama, dalam setiap situasi yang sama. Macam tel 100 dan agent streamyx tanya lampu kat modem, pastu suruh buat direct connection dari dinding ke modem. Dah boleh agak kan..cam tu lah juga dengan drama ini.


3 comments:

fatihahct said...

jom kahwin...hikhikhik

IIInorzIII said...

ct da x sbr la tu

Jari Pun Berkata said...

SSfatihah : jom! huhu..

lllnorzlll: ct dah smpi tahap wajib kawin dh 2 wak..