Sunday, July 24, 2011

Dugaan : Thanks Allah for the challenge.

Bukan saya marah sebab pinggan sebiji tu, saya marah sebab tak de rasa tanggungjawab! Harap maklum, ini bukan cerita malam ni saja, ini cerita yang dah ulang juta juta juta kalli dan korang dok buat pekak jer. 

Masing masing dah besar, kan..adik dah 24tahun, kawannya dah 29tahun. yer, lagi tua dari saya..tapi tiap kali nak masak saya, nak mengemas saya, tak cukup barang saya..matilah!

Bila tegur cam ni lah! semua nak sentap! semua nak masuk bilik. Merajuklah tuh! tapi kenapa tak nak fikir at the 1st place? Kenapa semua buat bodoh jer..masa dapur sepah, kenapa takde siapa nak fikir..sebelum kak yang marah, kena lah kemas..sekali dua nak buat bodoh semua orang paham..penat! dah korang yang cari kerja yang penat! tapi kalo dah hari? Penat kejadah mende? Dulu masa duk rumah sewa, tak kemas rumah? tak basuh pinggan?

Kalau semua oang takde rasa nak bertanggungjawab, sume nak buat pekak jer, mati lah..yer korang penat sebab balik kerja, habis tu orang lain tak penat? saya kerja duduk..dan kononnya tak penat, dah tu korang carilah kerja yan duduk kalo tak mampu nak kerja berdiri! Alasan..nak 1000 daya!



Janganlah melampau!

No comments: