Wednesday, July 27, 2011

Blog : Jom Tekan Nuffnag

15:36 27/07/2011 Cik CT telefon dan terus menyanyi andai bila ku mengulang, waktu hilang dan terbuang Hehe..tu lagu caller ringtone saya! tiba tiba dengan penuh excited dan emosi yang agak tidak terkawal Cik CT tanya "Ada, awak ada check nuffnag?"
"Takde wak, semalam saya check takde lagi" saya menjawab penuh sopan dan lemah gemalai
"Saya dah dapat 3hengget 75 sen!" Wujud nilai nilai berlagak dalam nada tersebut
"Banyaknya!" Saya kagum dan dengan penuh emosi saya menaip keyboard, buka nuffnag la mesti.
Point mouse kat symbol dollar terus pamer RM0.00 
"Takde la wak"
"Ada jgn tgk kat luar, tekan kat duit tu" Arah Cik CT penuh perasaan.
Sebagai seorang anak Malaysia yang taat juga penuh wawasan, saya pun tekan button dollar tuh.
"CT, ada seringgit lima sen!" saya pun melonjak kegembiraan!

Hehe, RM1.05 jer.. tapi nak suka juga! Moral dari kisah ini, jika mau saya jadi kaya bagaikan  orang kaya, bantulah saya tekan iklan nuffnag kat sebelah tuh.. janganlah malu malu..niat murni anda, amatlah dihargai!

3 comments:

IIInorzIII said...

hahahaa u kena kasik tekan tuk i skali laaa...nnti same2 boley gi mkn steamboat...hahaha

fatihahct said...

tekanla aku pya skali mn th leh pi honeymoon kat pulau krabi....ngeeeee
http://fatihahct.blogspot.com/

fatihahct said...

adoi siap mention nama aku tu...spam br tau...hak3