Saturday, July 30, 2011

Hip Hip Morey

Semalam balik dari kerja jumpa Mak Cik Esah, merangkap isteri ketua masyarakat kawasan perumahan ni. Mak Cik Esah tanya update tentang tarikh morey. sebab kami plan nak tukar tarikh morey (yang pada awalnya kami pilih 31 Julai) kepada 6 ogos, tapi mengikut perbincangan sebelum ini Mak Cik Esah tak kasi pilih 6ogos sebab tarikh tu dah puasa. Kata Mak Cik Esah, kalau nak bagi orang makan, lagi baik pilih 31 Julai tu, sebab hari hari yang lain orang dah makan, kenyang dah pastuh belum tentu orang nak makan yang kia bawa tu. Saya hanya bagitau akan update kemudian sebab nak tanya Maktam Zaharah dan Kakngah dulu.

Sampai je rumah, saya utarakan isu pada abah, seperti selalu, abah kata "Ikut suka hangpa lah" makanya saya ketemu Mak Tam Zaharah yang tinggal didepan rumah saya. Kata Mak Tam pilih 6 ogos seperti dipinda. dengan kuasa veto Mak Tam mengarahkan saya ke surau, tulis nama kat whiteboard. Sebab takut orang ambil tarikh tu. On the way ke surau, saya telefon kakngah, kakngah kata dia dah ambil cuti 1ogos sebab ingat morey kita 31hb. Alahai, kakngah ni...

Sampai je ke surau. Apa? 6 ogos dah ada orang?! Itu tak berapa nak terkejut, yang lebih terkejut 6haribulan itu morey Mak Cik Esah!

Saya bagitau Mak Tam Zaharah, sudahnya hasil berbincangan Maktam Zaharah pilih 20 ogos dan kami maintain dengan 31 Julai. Takpe, mesti ada hikmah dengan hal ni.. Kaknngah plan nak buat nasi ayam, abah suruh buat nasi lemak..apa keputusannya? kita tunggu pagi 31 hb nanti!

atau  ???

No comments: