Sunday, January 6, 2013

Ovarian Cyst ( III )

Sambung lagi dari post lepas ...

Entah bila saya pengsan..
Bila sedar perut saya sakit
Ari-ari pun!
Sakit kat side operate juga!
nurse kata sebab operation tu hampir dengan pundi kencing.

Saya tidur-jaga, tidur-jaga.
Tengah mlm tu muntah-muntah.
Pagi esoknya, bangun dalam pukul 4 lebih.
Lap-lap badan dan solat isyak.
Saya pun tak tau sah ke tak solat, dengan plaster kat tangan penuh darah.
Plaster kat tempat operation pun berdarah juga.
Saya minta nurse tukar tapi dia kata tak boleh!
Redha je, saya anggap je tu waktu darurat.

Hospital kerajaan pun, Walaupun kata orang PPUM ni half goverment.
Tapi harganya cukup-cukup lah murah.
Kawan Kak Ngah saya buat operation kat Pantai Medical Centre cost about RM7k,
Saya juga pernah tel klinic Dr. Hamid Arshad saja-saja tanya cost secara rambang RM8k.
Saya budget dlm RM2k- RM4k lah!
Tp lebih harap RM2k tu sebab memang takde budget.
Bila nak balik tu terkejut sangat cost dia RM601 je.
Bersama-sama 21 hari MC.
Yess!

No comments: