Saturday, January 26, 2013

TTC - Lewat Period Hari Ke-4

Day 4 dah lewat period ni,
Lamanya lahai..
Breast sakit lagi..
Pinggang sakit lagi..
Belakang sakit lagi..
Kalau mengandung ada alasan kukuh lah nak tanggunng sakit, kan..
Tapi ni mengandung pun tak..
Betul ke angin?
Angin apa ntah!

Masalahnya suami saya ni percaya sangat benda-benda mistik,
jin/setan semua ni..
Sehinggakan saya kena ambil pendekatan tak payah nak bagitau apa-apa kat dia.
Kalau sakit diam-diam je..
Tapi kalau bangun tengah malam memang tak de kekuatan pun nak angkat badan yg XL ni (kadang2 muat pakai size L !!!) dan ambil air.
Ye, lah dengan sakit belakangnya, sakit pinggangnya..
Hahaha, nampak tak alasan kukuh tersebut?!
Sebenarnya memang dari awal kahwin memang kejut dia suruh ambil air.
Gedik giteeewww..

Saya ajak pergi clinic, dia ajak pergi jumpa Ustaz.
Bawa lah balik air tawar..
But still x salahkan dia.
Itu pun salah satu usaha kan..
Macam saya duk pulun minum air susu kambing dan dok amal zikir sekarang lah..
Semua ini pun usaha.

Just nak share yang terbaru saya puasa nazar,
Kisahnya, sebelum buat UPT saya ada nazar nak puasa 7hari kalau saya hamil..
Tapi petang tu check jawapannya -ve,
kebetulan malam 2hari lepas saya chat dengan Zaza,
dia bagi tips hamil kat saya..
Antaranya puasa 7hari berturut-turut..
So saya teruskan usaha utk puasa,
Walaupun tak hamil..
But still nak thanks to Allah sebab bagi pengalaman ini.
Pengalaman tanda-tanda orang hamil..
Walaupun kecewa tapi perasaan ini manis sangat.
Again, Thank You Allah!

No comments: