Wednesday, April 25, 2012

Hujung Minggu Yang Panjang IV

Petang ahadnya waktu makan ikan puyu goreng sambal cili padi tu, ada customer Wan datang pulangkan kereta, saya yang pick up phone, ambil kunci dari mereka, lelaki tu minta nak jumpa Wan, punyanya kemut saya ni, saya bagitau "Wan tengah makan, boleh tunggu kejap?" sambil masuk rumah dengan jujurnya.
Saya bagitau Wan yang diorang tunggu kat luar, bila Wan kata "Ajak diorang masuk makan" baru saya terfikir betapa merepeknya saya.

Lepas makan dan cuci-cuci mereka bersembang tentang event apa ntah, saya masuk bilik solat asar, lepas solat saya dengar Wan baca ayatul qursi, saya cepat-cepat capai tudung dan keluar, isteri lelaki tadi kena rasuk. Wan ni tak lah pandai mana pun, tapi dia ada bantu-bantu Ustaz Rosly, pemilik Terapi Islam Nurun Nubuwwah di Shah Alam 2. Scary bila Wan duk bagi salam tapi perempuan tu tak nak jawab, Wan suruh mengucap kalimah syahadah pun dia tak nak layan. Dia keep menangis dan dalam masa yang sama tak nak pandang Wan.

Lepas Wan baca surah- surah lazim dia muntah, yang peliknya dia muntah color hijau, sedangkan dia baru lepas makan nasi.

Wan minta suaminya pergi jumpa  Ustaz Rosly, pemilik Terapi Islam Nurun Nubuwwah di Shah Alam 2 tu, Wan kata 'benda tu' still ada dalam badan isteri dia,  tapi tu Wan cuma usik-usik je.

Petangnya kami pergi memancing lagi!

Tempat yang sama tapi ikan tak sebanyak paginya. Tapi ikan petang ni version besar-besar. Saya berjaya tangkap 4 ekor. 
Kagum dengan diri sendiri~

Malamnya kami jumpa kawan-kawan Wan, waktu duk bersembang Wan kata dia tak sangka saya nak pergi memancing, tapi yang lecehnya ada 4 perkara;
1. Kena letak umpan
2. Kena keluarkan ikan dari pancing
3. Mata kail sangkut
4. Buang pacat

Pacat?! 
2kali saya kena gigit pacat!
Arrrghhhh!




No comments: