Thursday, February 24, 2011

DIA : Kenapa?

Kenapa kita jumpa? 
Kenapa tak sehaluan?
Adakah Allah bagi petanda yang sebenarkan kami tak serasi?
Itu ke jawapannya bagi semua ni?

Benci pada dia yang hilang lepas wujudkan masalah!
Tak suka dia hilang lepas sakitkan hati!
Sebab itu rasanya setan hasut manusia untuk bercinta sesama jenis
Mesti setan sedar kewujudan golongan lelaki yang suka hilangkan diri lepas menyakiti hati!
Jadi setan hasut perempuan untuk beralih pada dunia yang satu lagi..
Mungkin begitu juga dengan lelaki

Tak suka perasaan sakit hati ini
Tak suka bila dia persoal yang tak patut dijadikan soalan
Siapa Omar?
Siapa Khairul?
Mestilah kawan!
Mati lah nak terangkan satu satu.
Berapa ramai perempuan kat facebook dia?
Pernah saya tanya?
 Saya pun penat nak selidik satu satu nama.
Tak guna pun, kalau tanya pun untuk apa?
Kalau dia jawab, betul ke dia jujur?

Semoga Allah beri petunjuk dan hidayah!
Kalau ditakdirkan dia bukan untuk saya, moga Allah temukan dengan seseorang yang mampu bimbing saya kejalanNya
Moga Allah permudahkan jalan untuk melupakan dia.
Tapi, kalau dia untuk saya, semoga jalan kami diluaskan dan dipermudahkan!
AMIN

**Jiwang pula hari ni**

No comments: