Friday, June 8, 2012

Ouch!

Awal pagi waktu kejut Wan bangun dari tidur, dia complaint "Kena bangun awal lagi hari ni"
Ouch, terasa hati!

Masa dalam kereta, Wan diam, 
Ouch, terasa hati lagi!

Saya tanya "Syg marah orang ke?" 
Dia jawab tak.
Ouch, lagi-lagi terasa hati!

Sampai depan Politeknik Shah Alam on the way nak pergi komuter Batu 3 tu dia bersuara,
"Ayang kena ambil lesen juga lah"
Ouch!lagi-lagi terasa hati lagi!

"Orang menyusahkan syg eik?" Saya dah start touching.
"Tak! Ish, ni yang malas nak cakap dengan ayg ni"
"Tengok, cakap tu pun nak menangis"
"Kita sebut benda yang betul, sampai bila lagi baru nak ambil lesen"
bla bla bla ...
bla bla bla ...
Mati tak layan!
Saya pandang luar sambil lap-lap air mata penuh stylo

Sampai komuter stesen saya ambil beg nak turun,
"Tak nak salam dah?" Tanya Wan hulur tangan,
Tak sambut kang tak pasal-pasal mati tak dapat restu, kan..

Masa salam tu Wan tarik tangan rapat ke dadanya supaya saya makin hampir dengan dia, lap air mata, cium dahi diiringi dengan bunyi kereta kat belakang duk hon-hon. 
Ouch! awak sangat sweet!
Confirm kena maki 18bakul dengan kereta-kereta kat belakang tu,tapi asal dapat restu suami, i rela dimaki!

Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku cuba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan… kamu…

Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa di hatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu

No comments: