Tuesday, June 12, 2012

Fatty Diet

Hina betul jadi orang gemuk ni kan..
Doc bagi masa sampai next appoinment untuk kurus.
Bulan 8 nanti..
Ada lagi 2bulan je..
Saya rasa saya dah habis diet dah, 
tapiuntuk sebulan yang malang ini macam takde apa-apa perubahan je.
Tambahan pula;


Malam tadi bila bersembang dengan adik, 
dia kata takde beza langsung pun,
dia kata sebelum kahwin lagi kurus.
Ouch! Itu pedih!

Lepas tu saya sembang dengan Kak Kintan, 
Dia ni stokis Hai O,
Time bersembang dia cerita tentang program kurus endorse by their Hai O group named STG.
Bukan aim pada menang pun, tapi lebih kepada semangat sebab ramai-ramai.
Lagipun saya kenal Kak Kintan ni dari Syai,
Syai ni kawan kolej saya.

Lebih teruja sebab masa jumpa Syai ni dia dah kurus.

Dia kata lebih kurus dari lepas bersalin,
tapi saya tengok dah lebih kurus dari masa belajar kottt..
Sangat teruja!

Masa sembang tu dia bagi senarai benda yang boleh dimakan dan yang tidak ;

Kintan Salleh
o Tgh hari utk sseminggu nie...
o no ayam
o no daging
o no seafood
o no ais


( Ni saya culik dari facebook masa chat dengan dia malam tadi )

Wah, bersemangat lah saya kononnya.kan..
Tipu!
Sebenarnya saya dah kalut dah, saya penat duk fikir apa jer yang boleh makan?

Pagi tadi, masa turun nak cari breakfast, saya tukar selera dari D1 ke D2, tu nama lift ke cafe tu.. Biasanya kami makan di D1, tapi disebabkan semangat baru saya berpindah ke D2.

Sampai ke di D2, bihun sup yang diidamkan takde. 
"Orangnya cuti hari ni" kata Abg Cashier.

Saya duk pusing 8kali dah! 
Tipu, tak kira pula berapa kalinya tapi berkali-kali lah!
Nak amik kurma tapi ayam,
Nak amik kari tapi ayam,
nak amik sambal tapi kerang,
Nak amik sambal yang lain tapi sotong.

Argh!!!
Sudahnya saya amik nasi goreng dengan ubi rebus.

Lepas makan saya menyesal.
Bayangkan segala yang masuk dalam perut.

No comments: