Tuesday, June 19, 2012

Annoying Friend

"Aku cakap baik - baik je dengan dia, aku tanya macam mana hari tu tiba-tiba je dia marah-marah aku" 
Lepas tu kita si pendengar setia ni pun urut urut bahu teman dan kata "Jahat betul dia tu, kan.." sambil juih-juih bibir tanda menyampah sangat kat orang yang melukakan kawan kita tu.

Sebelum kita nak point pada orang yang buat kenyataan kena marah tu, ada tak kita terfikir ;
- Kenapa dia kena marah?
- Apa perbualan mereka sebelum tu?
- Bagaimana kawan yang kena marah tu feedback waktu komen?
- Bagaimana intonasi yang digunakan?

Semua tu penting, walaupun secara tak berapa nak langsung ~ kan!

Kita ni sibuk back up kawan kita, tapi kadang - kadang dalam masa yang sama kita sedar kawan kita tu memang jenis annoying waktu bercakap dan agak sarcastic tapi disebabkan dia tu BFF la kononnya terus lupa semua tu atas dasar setia kawan.

Setia lah sangat!


Bukan kisah BFF, saya ngakk punya BFF yang annoying gitu, tapi untuk mengekpresikan perasaan tu supaya dapat memahami dengan lebih mendalam saya guna kisah ini.


Kadang- kadang kita ni terima bulat-bulat je apa yang orang cerita tanpa kaji detail- detail lain.

No comments: