Monday, February 27, 2012

Power Of Wife

Siapa kata isteri tak berkuasa?
Siapa?
Siapa?

Semalam waktu Wan membebel-bebel pasal tanggungjawab lah, 
pasal hak suami-isteri lah, 
pasal bla bla bla..

Tiba- tiba suara Wan saya dengar bagaikan didodoi empuk ..
Beserta diiringi suara merdu burung berkicau.

Saya ambil bantal, peluk gembira, tapi bila Wan tegur saya tak dengar apa yang dia cakap saya duduk bersila semula.

Walaupun waktu tu saya duduk bersila statik macam ada bengkung kat perut tepat memandang botol toner seri mawar.

Waktu itu,
Baru saya sedar,
Sejak jadi isteri ni saya mampu mengalihkan otak saya ..
bukan saja berfikir diluar kotak,
tapi mengeluarkan otak saya dari sarangnya,
saya bawa dia jalan-jalan keluar dari tempat yang saya berada waktu tu,

Telinga saya pun dah ada kuasa yang sama,
Kuasa luar biasa,
Saya mampu dengar dengan jelas siaran kat TV.
Sedangkan TV ada kat ruang tamu.

Wah!!!
Hebak mung  Adawiah!!

But then, 
walaupun kedengaran kurang sopan bila tak layan apa yang suami nasihat,
tapi rasanya teknik ni wajar untuk isteri-isteri yang berpantang macam saya,
yesssza, pantang dicabar!
Mulut ni lancang je nak menjawab!

So, baik booo-layan!

No comments: