Thursday, February 7, 2013

TTC : Sperm Count (II)

Seperti yang dijadualkan, tadi ada appoinment kat PPUM.
Bersiap selewat jam10, sampai ke Gynie Clinic jam 11.30
Jam 1 lebih baru nama dipanggil
Waktu doc selak-selak file saya dah berterus-terang;
"Sebenarnya saya kena bagi sample sperm 31hb, tapi suami saya tak nak bagi"
"Eh,tak boleh lah macam tu, suami kena co-operate" bla bla bla bla ..
Memang saya dah agak dah tak boleh, tapi apa boleh buat, kalau sperm boleh beli kat Giant memang saya dah walk in Giant beli sperm, extra satu botol lagi, kalau-kalau sperm yang 1st tak berkualiti, kan..
"Saya ada baca tentang clomid, boleh tak saya try clomid tu?" Saya cuba bagi cadangan
"Kalau awak on clomid tapi sperm husband problem, tak guna juga"
Lepas saya mati akal, doc tu cadangkan pujuk husband, kalau sampai tarikh appoinment yang dia bagi husband tak nak bagi sperm, tel clinic, "minta tukar tarikh lain"
Cayalah doc!
 
Balik tu, saya baru start nak cerita, Wan terus tukar topic.
Loser Ada!!!
 

No comments: