Friday, February 15, 2013

Privacy dalam Hubungan


Waktu blogwalking, saya terbaca di blog seseorang tentang privacy, dia cerita dia argue dengan kawan tentang tiada privacy dalam hubungan.

Maaf kalau saya salah, tapi saya tak sokong.
Even tiada apa-apa yang rahsia dalam handphone @ dalam facebook, saya tetap tak selesa kawan-kawan @ suami buka sesuka hati.



It's not mean  "hey its my dirty...i dont want you to know..i takot kantoi"

Even this blog pun rasanya my Wan tak tau.
( Ok, logik kalau Wan tak diberitahu tentang blog ni, sebab blog ni ada post-post yang agak menghentam dia. )

Tapi even sms-sms dalam handphone yang cuma ada sms dari celcom dan kawan2 yang suruh punch in dipagi hari je pun saya tetap tak selesa.



Bayangkan, balik kerja penat-penat.
Kita duduk di sofa dan suami datang gesel-gesel nak bermanja.
Apa kita buat?
Mungkin untuk A dia layan dan bersedia menyediakan senjata untuk bunuh syaitan.
Tapi untuk saya yang berpeluh 24jam ni, biasanya saya akan minta masa untuk rehat dan mandi dulu.
Gila tak romantik!
Tapi itu kan saya!
Pendapat saya tak sama dengan pendapat awak.

Bayangkan, 
Bila suami awak masuk toilet untuk po-po dia tak tutup toilet.
Kemudian kita marah.
"Kenapa you nak marah syg, kan tiada privacy antara kita"
Hah, nak cakap apa?

Bayangkan pula,
Bila kita jumpa kawan-kawan rapat kita - Girls Talk.
Letak husband awak kat tengah.
Apa yang awak bakal ceritakan?
Dan...
15 minit kemudian, husband awak minta excuse pergi merokok.
Awak pula yang awak bualkan?
Makin rancak? 
kenapa?
Sebab banyak benda nak cerita tanpa husband?
Then, itulah privacy!
Kita bukan cerita benda dosa ke, kisah kita dengan lelaki lain ke apa,.
tapi kita cuba perlukan ruang lingkup kita sendiri.

Bukan saya salahkan pendapat blogger 'seseorang' tu, cuma nak suara kan pendapat manusia ni macam-macam jenis, kalau dia rasa tiada privacy antara dia dan suami itu tak memberi maksud bila ada pasangan letakkan garis privacy antara mereka membawa maksud "hey its my dirty...i dont want you to know..i takot kantoi"

Nak share ini juga, jawapan dari yahoo answer


No comments: