Wednesday, March 7, 2012

Income Tax Milik LHDN

Saya cuba telefon LHDN from 2 days back tapi resultnya = takde result
Bila minta EA form dari HR, dan tengok amount PCB yang .. 
( untuk orang lain mungkin lah sikit, tapi untuk saya yang gaji ciput ni amount tu banyak kooowwwtttt )
terus saya bersemangat waja tel LHDN lagi, but still same, hampa!!
Rasanya no 1300 88 3010 tu line akan putus lepas 3 kali dia bagitau talian sedang sibuk kot, sebab line akan putus tiap kali perempuan tu bagitahu talian sedang sibuk untuk kali ketiga.

Yesssza, tel la 1300 88 3010 tu sampai berjaya!


Saya buka page alamat dia dan tel,..
tel cawangan sek.9 Shah Alam tak angkat,
tel cawangan Damansara PJ tak angkat juga,
tel cawangan sek.9 Shah Alam angkat tapi..
transfer..
transfer..
transfer..
putus !

Lagi..

transfer..
transfer..
transfer..
Eh, suara?!
Berjaya? 
So, saya cakap dengan sorang 'cik' ni..

Rupanya kena ada No.Cukai Pendapatan Pekerja, untuk dapatkan no ni kena register dulu.
Done!
'Cik' tu berjaya mendaftar LHDN untuk saya,
My collegue pun apa lagi, ambil kesempatan untuk tumpang minta..
Dan-dan tu Zie pula datang..
Nasib mak tak kena hamun dengan 'cik' tu..
Suka sangat!
Terima Kasih 'Cik' 
Syabas LHDN Shah Alam!

No comments: