Wednesday, January 5, 2011

Selamat Tinggal 'RebenColorPink'

Huh,

Mula mula created blog ni nak cari apa apa nama blog yang link dgn pink, tapi sebab sangatlah tak reti nk tukar color, rasanya pasal ada error dengan blog ni sendiri, lepas 3 hari mencuba ( crdt to zahida yang membantu walaupun tak berjaya ) terpaksalah redha dan bertukar pada nama yang lain!

Haish, tak sabar rasanya nak tunggu pakcik installer datang pasang streamyx, rasa cam berdebar debar je nak telefon 100 lagi (jatuh chenta kat 100 kah?). Haish! berdebar sebab nak ngamuk la mesti!!! Memang la kesian kat budak yang pick up call tu (saya pun penah je jadi cik operator kat 100 ni dulu), memang la bukan salah dia, pasal tu la saya tak berhajat nak maki ke carut ke tinggikan suara ke, tapi marah kat budak yang beriya iya je confirm kan pakcik installer nak datang hari ni! Bila saya ulang balik "confirm?" dengan bangga dan penuh confident je dia jawab "Confirm cik!" (Confident level kamu mmg 5star la cik adik, akak jadi operator dulu pun xpenah berani nak bagi jaminan cam u buat ni!), yang tak leh tahannya bila balik rumah, Linda (adik bongsu) tanya "Mana internet?"  Apakah? ~ dengan penuh rasa dap dip dup, no 100 kena ketuk! alahai,(kalo pepatah kata berat mata memadang, berat lagi bahu memikul tapi kali ni ) banyaknya no nak tekan.. banyak lagi lagu yang nak didengar.. selama ni jadi cik operator, bila kena jadi pemanggil teruja lebih sikit. Baru tahu cam mana perasaan pelanggan! Nasib baik budak yang jawab call malam tadi (Cik Rohaya kalo tak silap namanya) mempunyai suara yang mendamaikan, tambah pula ayat ayat standard dari  "Encik apa?"tanya saya tak jelas "Nama saya Akhbar, cik!"  "A.K.H.B.A.R " Siap eja yang tak tahan tu.

Mungkin apa yang kita belajar waktu 'Customer Management Training' tak 100% boleh diikut, bukan semua pelanggan mahukan cik Operator yang confident melampau, siap berani confirm! Bila dah sering disogokkan dengan ayat ayat confident melampau, pelanggan akan lali, apa yang pelanggan mahukan mungkin sedikit confident ditambah pula dengan suara yang sound empathy gitu.. nampak la macam ada attention nak membantu. Yeke? tapi itu lah yang saya (sebagai pelanggan) mahukan.

Apa kaitan rebencolorpink dengan 100? hurm.. patut la tak berjaya jadi cikgu bahasa! Tajuk dengan post takde kaitan langsung! Tapi..aiman tak kisah!

1 comment:

norz said...

hahaha da pandai c0l 100 eh..nasib mak dah xde kat sane...!!