Monday, January 3, 2011

Bila jejari Menari?

Penat fikir cara cara menghabiskan masa yang ada, selongkar semua blog sudah, e-mail pun sudah, paper online pun dah 2 kali khatam dah. apa lagi? cuba create blog sendiri. Dah tiba masanya punya blog sendiri lepas asyik selongkar blog org lain. tapi banyak yang perlu belajar ni. takpe, boleh belajar kat rumah nanti. hehe.. (maksudnya saya berada dimana tika ini??) tak sabar rasanya nak mulakan hobi baru. untung untung dapat faham kenapa orang suka luahan kisah peribadi dalam blog mereka. Mungkin saya juga kan lakukan perkara yang sama lepas ni. Hurm..sapa tahu? nasib tak pernah kutuk mereka yang suka buka cerita peribadi disini (maksud aku kat blog mereka) mungkin berfikir viewer adalah dikalangan kawan kawan rapat ataupun memang berniat untuk berkongsi dengan masyarakat umum? hurm.. pk pk pk ~

Kalau nak diikutkan blog www.jejariruncing.blogspot.com antara blog yang tiba tiba jari kegilaan masyarakat Malaysia umumnya dan para peminat Khairul Fahmi antara blog yang tiba tiba menjadi perhatian, sehinggakan kekasih hati tiba tiba menjadi buruan wartawan dan peminat Khairul Fahmi, sehinggakan ada pihak yang tak bertanggungjawab membuka account hater di Facebook. Motif?

Waktu awal mengetahui blog Elia, si jejari runcing, saya rasa seperti kisah cinta dulu dulu terimbau kembali. Walaupun kisah cinta tak sama, tapi saya dan mungkin viewer yang lain dapat mengimbau kenangan cinta dulu dulu, sangat manis bila Elia menceritakan saat mula mengenali Khairul Fahmi, article Elia pun tak lah berbaur berlagak atau syok sendiri, diusia 21tahun (kalau tak silap) Elia agak matang menulis dan berfikir. tambahan pula blog www.jejariruncing.blogspot.com wujud sebelum isu Piala Suzuku AFF ini lagi. Jadi kenapa mesti wujud haters? (atau mungkin hater) , rata rata komen yang menyokong Elia mengatakan para haters (atau mungkin hater) ini wujud kerana sifat cemburu. Ops, no comment ~


Tak pe, bila En.Syg saya jadi goollie Malaysia dan berjaya memberi impak yang besar pada negara, waktu itu mungkin saya pula akan rasa apa yang Elia rasa, waktu itu saya akan mengangkat tangan kanan, lambai lambaikan ke depan dengan berharap orang paham bahawa saya ingin katakan "Ada aku kisah?" persoalannya, bila pula En.Syg saya main bola?

1 comment:

Anonymous said...

apa yang saya cari, terima kasih