Saturday, December 15, 2012

Suatu Pernah ( II )

Bukan awak!!!
Bukan awak seorang saja.
Iya, itu jawapan kalau awak kata post ini untuk awak.
Sebab awak bukan satu-satunya kawan saya yang ;
Yang pernah ditanam dalam dasar cinta..
Yang pernah dikunci di bilik kasih..
Yang pernah dibelenggu sayang..

Ah,  alasan lelaki untuk menawan!
Sewenang menggelarnya cinta..
Tidak mungkin sehina itu cinta!
Mana mungkin!!!

Kata kawan,
Dia sedih,
Tapi..
Dia rela demi cinta..
Ya,
Demi cinta..
Dalam sayu, saya memandang matanya dan mengangguk faham.
Angguk penuh erti.
Penuh faham kawan!
Sepenuh hati.

Bila awak memeluk saya penuh hampa,
Meluahkan rasa hairan kenapa dia ulang dan ulang dan ulang dan ulang..
lagi dan lagi dan lagi dan lagi..
Saya angguk penuh erti.
Mengerti kenapa awak hairan.

Demi cinta,
Awak seolah membiar tubuh lemah kamu itu..
Awak biarkan seolah tiada secebis sayang pada tubuh awak itu,
Pada hati  awak itu..
Pada perasaan  awak itu..
Pada segala milik  awak itu,
Milik mutlak kamu sendiri kawan..

Jauh dalam hati terdetik,
Mana mungkin bisa kamu memiliki cinta,
Kala kamu tak bisa sayang diri kamu sendiri.
Membiarkan pipi kamu ditampar,
Badan kamu ditolak,
Perut kamu disepak..

Apa?
Atas nama cinta?
Haha..
Cinta yang bagaimana?

Saya pernah bercerita pada salah seorang kawan,
Kala saya ditepis si dia,
Saya bangun dan pegang dia..
Saya ditepis lagi!
Saya bangun dan pegang dia..
Saya ditepis lagi!
Saya bangun dan pegang dia..
Saya ditepis lagi!
Saya bangun dan pegang dia..
Saya ditepis lagi!
Saya bagun, cakar dia berulang kali..
Dari sisa tangisan tadi saya tersenyum melihat dia meraung kala menyentuh belakangnya yang berdarah.

Bangga!
Power of women.

"Tak boleh, dia tu kuat!" Kata kawan
Sebab kuat lah saya tak tepis dia..
Sebab kuat lah saya tak tumbuk dia..
Sebab kuat lah saya tak tendang dia..

Sebab tu saya cakar dia, sambil mata pandang keliling,
melihat mug disebelah, melihat remote air cond disana.
Sambil dalam hati membulat nekad!
'Kalau kau balas, aku hentak kepala kau pula'

Saya searching google sambil dengar Suatu Pernah by Fynn Jamal berulang kali.
Rata-rata kata jangan lawan.
Tapi pendapat picisan saya kata, lawan!!
Saya ulang lawan!!
Iye, kawan!
Lawan!!
Walaupun MESTI tak akan menang punya,
Tapi..
Untuk memberi sign yang Aku tak semudah yang kau fikir!

Jika lepas ini kamu ditinggalkannya.
Yakinlah kawan,
Itu kerana dia yakin kamu bukan si alas kaki yang dicari.
Bukan!

No comments: