Wednesday, May 30, 2012

"Macam mana Kak Ada kenal Abang Wan?" II

Lepas kenduri Kak Ngah, Wan duk datang rumah sebab teman Abg Chik kalau tak silap,
Sebab Wan ni sewa rumah dengan Abg Chik,
Kebetulan pula diorang ni kerja kat kilang yang sama.
So, tiap kali Abg Chik balik Wan tuh balik lah.. Tapi time tu panggil dia Abg Wan pasal tak tahu yang kami ni sebaya.
Kurang setahun dari kenduri Kak Ngah, Azura pula nak bertunang, perasan gemuk punya hal dia pun pulun lah diet, sampaikan satu hari tu dia pengsan kat rumah sebab dehydrated.
Dari office saya dan Kak Ngah fly balik rumah dan angkut dia pergi hospital.
Admitted lah 1 hari.

Malam tu lepas cari benda makan dengan Linda, jumpa Wan depan pintu ward.
"Hah, jumpa pun" Dia excited jumpa saya yang anggun.
"Apa no tel? No yang Azura bagi tadi salah" Teknik nak minta no lah tu.
Dengan penuh naif saya bagi no, terus masuk kat Azura.
Kejap tu dia datang balik "Salah lah no tadi, tembak hp Abg Wan lah"
 Dengan penuh naif saya ambil no dia dan miss call dia.

Malam esok dia sms tanya keadaan Azura,
Malam lusa dia sms lagi  tanya keadaan Azura,
Malam esok punya lusa dia sms lagi  tanya keadaan Azura.
Dengan penuh naif saya jawab dengan penuh sopan.

Kalau saya tau itu tektik mengorat, mesti saya jual mahal!
Kalau takde bag prada sebiji xnak layan!
Over sngt tu..
Kalau takde bag jurulatih sebiji xnak layan!
Reasonable lah skit kan..
Oh, rugi!



No comments: