Wednesday, January 25, 2012

Perubahan & Milo Panas

Hari ni, 25hb, maknanya dah 25 hari saya kahwin.
Wah!!!
Pejam celik - pejam celik dah nak masuk 1 bulan dah!
Kawan-kawan pun dah tegur kenapa lama tak masuk facebook.
Apa barang facebook, saya sudah punya barang yang lebih menarik lah!!!
<Yes, we called it as gediksss>

Busy lah kawan,
Dulu saya selalu complaint Wan asyik pergi sana-pergi sini.
Sekarang, kau rasakan sendiri.
Rumah sepupu, rumah makcik, rumah jiran, rumah ustaz mengaji, rumah bos, rumah...
merata rumah nak jalan.
Minggu ni, dari malam jumaat tu sampai ke semalam, schedule amatlah pack!
Malam tadi je saya tenang..
Menikmati malam yang aman bila Wan ikat serban sambil pesan,
"Kalau orang telefon, angkat ya. Bagitau abang pi masjid"
Hip-hip horeeeyyy!!

Saya ambil mood bancuh milo panas.
Wah, nikmatnya!

Mula-mula niat nak masak nasi ke, bancuh maggie ke..
tapi disebabkan Linda ada rumah dan tak nak ambil risiko kena bebel saya ambil milo je..
Itu pun pengawas peperiksaan dah sibuk
"Makan apa?"
"Milo panas" Bangga saya lafaz ayat tu
"Adik ada benda best!" Linda masuk dapur, saya dah bayangkan benda best,
nasi goreng kampung bersama tomyam ke, kueh tiow kungfu, nasi paprik ayam..
Linda duduk dengan sebungkus besar limau mandarin.
Saya jamin!!
Saya jamin kulit saya dah cantik sekarang!
Saya jamin!
Confirm!!

Hurm, zaman-zaman suci dulu, jangan haraplah saya nak melayan aktiviti yang pack ni,
4 hari cuti, sure 4 hari saya sedia dirumah Pak Awang. Pula tu, tak de nya pernah saya cuba mencuri masa untuk lepak bersama milo. 24jam 24kali nak lepak depan TV dengan milo, apa ada kisah?
Pula tu, kena pastikan bilik sentiasa kemas,
baju apa yang Wan nak pakai,
makan..
minum,..
ruang tamu kena sentiasa kemas,
dapur,
bilik lagi..
Erk, makan lagi?
Arrrghh!!

Tapi, oleh kerana Wan ada kat sebelah, saya rela.. walaupun tanpa milo panas.
Sunguh syg, saya rela~
<Muntah>

2 comments:

Anonymous said...

milo panas je...tp xpe la mlm sejuk kene milo panas baru la HOT skit kan

Jari Pun Berkata said...

Anonymous,
setuju! cukupla milo panas drpd xde.