Thursday, January 5, 2012

Bibik gila yang selekeh? Itulah saya!

Bangun pagi-pagi, hari saya dah super busy,
Saya buat air untuk abah.
Saya masuk ke bilik kejut En.Tunang,
<Nak panggil En.Suami lepas ni aci tak?>
Lepas tu dengan Linda dan Rehan yang masih setia bercuti, kami ke kedai Pak Jak di tepi flat kami,

Lepas makan kami ke Checkers beli barang dapur,
Balik tu singgah ke rumah Zura, masak-masak spagetti sambil curi dengar mereka bersembang,
Sampai je rumah En.Suami bagi hint suruh lipat baju, dan dia pun tidur
Lepas lipat baju dan kemas ruang tamu En.Suami tanya "Ayang,masak apa?"
Arghhh!!


Kemudian saya,..
Masak-masak-masak..
Kejap tu dia tanya mana serban dia,
Arghhh lagi!!
Saya ke bilik cari serban,..ke dapur balik sambung masak.
waktu nak ajak En.Suami makan dia tengah seterika jubah dia.
Tiba-tiba rasa bersalah, saya tutup suis seterika dan suruh dia makan dulu sambil janji akan seterika baju untuk dia waktu dia makan,
Sambil bebel-bebel buat janji akan pastikan baju dia siap sebelum makan saya berlari-lari anak ke dapur untuk bancuh air , Linda, Rehan dan Zura ketawa, 
Sambil Zura jerit "Hipokrit!!"
"Hargailah waktu ni Abg Wan, adik bagi masa 2minggu jer" Jerit adik sambung menyakat.

Gila nak marah, saya pun sedar betapa hipokritnya perlakuan ini, 
Dan bila En.Suami keluar ke surau je, saya penat gila macam nak mati.
Dan, saya sedar ..
Bibik gila yang selekeh? Itulah saya!

No comments: