Tuesday, March 12, 2013

TTC : Period Lewat 12 Hari

Tindakan luar kawal.
Tiba-tida Dila tanya "Jumaat Kak Ada cuti ke?"
Penuh profesional saya jawab "Aah, kan.. tak minta lagi. Tapi dah tak boleh dah kot" sebab kami kena minta annual leave seminggu sebelum cuti.
Rupanya saya dah apply dah.
Bila ntah apply nya, tiba-tiba jer dah approve.

Bermulalah perbualan pasal sebab nak pergi hospital, saya nak check sebab dah 12 hari (hingga waktu ini ) tak datang bulan, sebab ada history ada cyst hari tuh, buatkan saya trauma part-part rahim ni.

Tiba-tiba Aida tanya, symptom-symptom yang saya rasa ;



1. Mengidam - Sentiasa jer mengidam!

2. Warna areola menjadi gelap - memang gelap semulajadi

3. Pendarahan atau kekejangan akibat implantasi - Takde pendarahan!

4. Kerap membuang air kecil - Memang selalu buang air kecil

5. Keletihan - Memang sentiasa letih

6. Payudara melembut dan membengkak - Takde

7. Deria rasa berubah - takde

8. Mabuk hamil pagi - Takde

9. Tidak datang haid - Ini isunya

10. Ujian kehamilan yang positif - dah check masa lewat 6 hari tapi -ve

No 3 dan No 9 jer?
Satu 1/2 jer yang match dgn saya?
Huhuhu,.
Perasan sangat!
Tapi disebabkan doa kawan-kawan.
Nak berdoa juga, harap2 ada lah berita gembira..






No comments: